Torggata Blad

Nav spesial:  Du rykker stadig bakover i køen – en debatt om NAV

Kan vi forestille oss en framtid uten Nav? Hvilken alternativer åpner dette for?

Torggata Blad presenterte den nyeste papirutgaven: nr. 1 – 2020 («Nav spessial») under en videostrømmet debattsalong ledet av de kjente mediatrynene Harald Lange og Marit Brovig. I løpet av sendingen gikk Lange og Brovig gjennom å kommentere papirutgavens innhold fra perm til perm, hvilket også innebar at de testet «Nav-spillet» som ble laget spesielt til det aktuelle nummeret. De spesialutviklede hjelpemidlene «Nav Palett» og «Nav Anal» ble grundig drøftet og analysert. Torggata Blads ekstremt korte ekspertutvalg diskuterte velferdsforetaket Nav, analyserte etatens utfordringer og begrensninger, og ikke minst kom de med sine særdeles kvalifiserte anbefalinger, i tråd med magasinets misjon som leverandør til den gode pubsamtalen, hvor alle aktuelle problemer blir løst før stengetid.

Prosa #2 2021 inneheld to svært ulike tilnærmingar til TV-serien «Atlantic Crossing»s handsaming av historiske hendingar. Les også historia om Kopinors og NFFOs innsats for å styrke bokbransjen i fleire afrikanske land.

Marte Michelets essay er utsett igjen. Tema for årets andre nummer av Prosa er «grenseverdi», noko som viser til dei verdiladde vurderingane som ligg til grunn når grenser blir sette eller flytta, og til kva som kan oppstå når grenser blir kryssa.

Bok og Bibliotek er Norges største og eldste bibliotekfaglige tidsskrift. Vår dyktige og mangeårige redaktør går av med pensjon, og vi søker hans etterfølger.

Bladet tar opp temaer, trender og nyheter som angår bibliotek og bibliotekpolitikk - for eksempel nye arbeidsformer, teknologi, litteratur- og kulturformidling og bibliotekforskning.

Søknadsfrist: 26. mars - Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.