Tidligere arrangementer

Lørdag 10. november kl 10.45, BUL-salen, Rosenkrantzgata 8 i Oslo, rett ved Kaffistova
Konferanseavgift: kr. 150,-/Elev- og studentpris: kr. 50,-

Konferansen er arrangert av tidsskriftet Rødt! og er støttet av Norsk Tidsskriftforening og Fritt Ord

Astra Nova, Bang og Fett - en feministisk samtale

lørdag 29 sept. kl. 15.00 – 16.00 på Bokmässan i Gøteborg - Svenska mässan v/Korsvägen

En samtale om feminismen i Norden og om det feministiske tidsskriftets rolle. Hvilke debatter preger de ulike landene og hva kan vi lære av hverandre? Bang og Fett slipper også nytt nummer.

Historieverket om Universitetet i Oslo kom ut i 9 bind i jubileumsåret 2011. Noen har brukt tiden siden da til å lese det. Hva synes de? Er det en god historie? Hva slags historie er det? Kunne og burde den vært skrevet annerledes? Et utvalg historiekyndige fra ulike fag og felt kommenterer og kritiserer. Hovedinnleder er Narve Fulsås, som også anmelder verket i Nytt Norsk Tidsskrift nr. 3-2012.

Hjertelig velkommen!

Babylon – Nordisk tidsskrift for midtøstenstudier inviterer til debatt med Khaled Khalifa, (syrisk forfatter og intellektuell), Eugene Schoulgin (forfatter og visepresident i PEN International), Gunvor Mejdell (professor i arabisk, Universitetet i Oslo) og Kai Kverme (Babylon og prosjektkoordinator, IKOS, Universitetet i Oslo).

Tid: 20. april kl 15.30-17.30 (fingermat fra kl 15.00 – 15.30)
Sted: Kverneland, 2.etg Litteraturhuset

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.