Khaled Khalifa og de intellektuelles situasjon i Syria

Babylon – Nordisk tidsskrift for midtøstenstudier inviterer til debatt med Khaled Khalifa, (syrisk forfatter og intellektuell), Eugene Schoulgin (forfatter og visepresident i PEN International), Gunvor Mejdell (professor i arabisk, Universitetet i Oslo) og Kai Kverme (Babylon og prosjektkoordinator, IKOS, Universitetet i Oslo).

Khaled Khalifa er en av Syrias mest profi lerte forfattere. Hans roman «Hatets lovsang» er forbudt i hjemlandet, men samtidig oversatt til fl ere språk – deriblant norsk – og ble blant annet nominert til «International Price for Arabic Literature». Han er også blant de intellektuelle som åpent støtter revolusjonen i Syria.

Lørdag 1. september kommer Khalifa til Litteraturhuset for å debattere sitt forfatterskap og de intellektuelles situasjon i dagens konfliktfylte Syria.

Sted: Litteraturhuset (Kverneland) - Dato: Lørdag 1. september - Tidspunkt: 17.00

Gratis inngang!

Arrangementet er støttet av Norsk Tidsskriftforening og Fritt Ord

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.