Russland i endring: Har Putins myter utspilt sin rolle?

Hva kjennetegner utviklingen i Russland ett år ut i Putins tredje presidentperiode? Tidsskriftet Nordisk Østforum inviterer til debatt.

Med utgangspunkt i Bo Peterssons ferske artikkel «Från kaos till ordning och storhet: politisk myt i Putins Ryssland», vil tre av Skandinavias fremste russlandseksperter diskutere om Putins retorikk er i ferd med å miste sin appell i befolkningen. I tillegg vil de snakke om den politiske situasjonen i Russland mer generelt.

Panel:
Bo Petersson (Malmö högskola)
Julie Wilhelmsen (Norsk utenrikspolitisk institutt, NUPI)
Tor Bukkvoll (Forsvarets forskningsinstitutt, FFI)

Tid/sted: Tirsdag 18. juni klokken 19.00-20.30 - Kverneland, Litteraturhuset

Arrangører: Nordisk Østforum, Tidsskriftforeningen, Universitetsforlaget og Norsk utenrikspolitisk institutt

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.