Samtiden inviterer til samtale

Onsdag 28. august kl. 19.00 i Amalie Skram, Litteraturhuset i Oslo

Asylmottak i Norge – nedverdigende, dehumaniserende og farlig for kvinner

I Afghanistan sto Khalida Popal i spissen for jentene som kjempet for retten til å drive med idrett. Som kaptein på det aller første landslaget i fotball for kvinner ble hun truet på livet og søkte beskyttelse i Norge. Her opplevde hun å bli trakassert og behandlet som en kriminell på asylmottakene. I det nye nummeret av Samtiden tar hun et kraftfullt oppgjør med behandlingen av asylsøkere.

Anders Sømme Hammer og Khalida Popal i samtale med Lena Lindgren

Gratis. Åpent for alle

Arrangør: Samtiden
Støttet av Norsk tidsskriftforening, Kulturrådet og Fritt Ord

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.