Seminar: Multimedia publication

Stadig flere vitenskapelige tidsskrift publiserer nå elektronisk på nett. Dette gir store muligheter til å utvikle formen på vitenskapelige publikasjoner.  Tidsskriftet FORMakademisk har f.eks. integrert video i vitenskapelige artikler.

Et av de tidsskriftene som har kommet lengst, er det amerikanske tidsskriftet KAIROS. Vi har derfor invitert redaktøren, Dr. Cheryl E. Ball, for å innlede til en paneldebatt om mulighetene, og kanskje grensene, for digital vitenskapelig publisering.

Panel: Gunnar Sivertsen, Research Professor, Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU) - Ole E. Wattne, Lecturer, Information designer, Gjøvik University College  - Arild Boman, Associate Professor Emeritus, Department of Education, Faculty of Educational Sciences, UniMedia, University of Oslo - Nils Lahlum, Project Manager and Journals Editor at Universitetsforlaget

Møteleder: Professor PhD Birger Sevaldson, Institutt for design, Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo AHO, Section Editor i FORMakademisk.

Sted Litteraturhuset (Kverneland)
Dato Tirsdag 25. februar
Tidspunkt 18.00 – 20.00

Gratis inngang!

Arrangør: FORMakademisk  -  Støttet av Norsk tidsskriftforening og Fritt Ord

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.