Utflukt #4-2011 inviterer til slepp 16. desember

Interskandinavisk vinterkort

Fredag 16. desember klokken 19.00 på Surround, vis a vis Q i Strøket

Kulturtidsskriftet Utflukts årlige skjønnlitterære utgave feirer og utforsker denne gangen det interskandinaviske språkfellesskapet, og har bedt syv forfattere og skribenter invitere med seg en skandinavisk kollega.

Opplesninger ved: Stella Parland fra Helsinki, Odin Nordhagen fra Oslo, Tina Åmodt fra Bergen og Ida Säll fra Stockholm.

Bjørvika Blandakor synger nummeret ut og jula inn!

Vel møtt!

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.