Velkommen til debatt i Bergen

Tidsskriftforeningen, Fett og Minerva arrangerer:

Likestilt og kjønnsdelt

Norge er et av verdens mest likestilte land, med et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Kvinnene har kommet ut i arbeidslivet, men vi har et skjevere, mer deltidsarbeidende og sykere arbeidsliv for kvinner enn noen gang før. Må det mer aktiv politikk til? Eller er det på tide å akseptere at likestilte kvinner fortsatt velger tradisjonelt?

Med: Gina Barstad, innstilt som 2. kandidat for Hordaland SV til stortinget og tidligere stortingsrepresentant. Kari Wærness, professor i sosiologi. Mathilde Fasting, sivil økonom og fast spaltist i Minerva.

Sted: Victoria kafe, Kong Oscarsgate 27, Bergen

Tid: 29. november klokka 18.00

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).