Velkommen til debatt i Bergen

Tidsskriftforeningen, Fett og Minerva arrangerer:

Likestilt og kjønnsdelt

Norge er et av verdens mest likestilte land, med et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Kvinnene har kommet ut i arbeidslivet, men vi har et skjevere, mer deltidsarbeidende og sykere arbeidsliv for kvinner enn noen gang før. Må det mer aktiv politikk til? Eller er det på tide å akseptere at likestilte kvinner fortsatt velger tradisjonelt?

Med: Gina Barstad, innstilt som 2. kandidat for Hordaland SV til stortinget og tidligere stortingsrepresentant. Kari Wærness, professor i sosiologi. Mathilde Fasting, sivil økonom og fast spaltist i Minerva.

Sted: Victoria kafe, Kong Oscarsgate 27, Bergen

Tid: 29. november klokka 18.00

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.