Tidsskriftdagen 2017

Fredag 17. november kl. 12.00 – 19.00. Fri entrè.

Litteraturhuset Oslo, Amalie Skram, 2. etasje

Tema: Fortelling

Hvordan gå fra virkeligheten til en god historie? Hva er en god fortelling og hvordan skriver du den? Hvordan gjøre forskingsfunn til spennende formidling? På Tidsskriftdagen deler dyktige skribenter og formidlere kunnskap, tips og erfaringer.

Utstilling av tidsskrifter innen kultur, samfunn og vitenskap. Trivelige lesekroker, kaffe og te. Arrangementet er åpent for alle.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.