Påmelding til Årets tidsskrift 2019/Åpen klasse

Frist for påmelding og innsending er fredag 25. januar 2019. Begrunnelsen skal være på max. 2500 tegn.

De siste TRE utgivelsene fra 2018 sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Nett-tidsskrifter vurderes på lik linje med papirtidsskrifter. Det er innholdet på sidene under juryens arbeidsperiode som vurderes.  I tillegg vil kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes som er erstatning for papirtidsskriftenes tidligere utgivelser.

Prisen deles ut  4. april 2019.

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine