Avholdte kurs og seminarer

Hvordan nå ut med de gode tekstene og drive god formidling på godt norsk? ”Ut med språket!” arrangeres for å inspirere unge forskere til å skrive gode fagtekster på norsk, til å skrive for et stort publikum og for å gi praktisk kunnskap om hvordan nå ut med språket!

Tidsskriftforeningen tilbyr nå et kurs i bilderedigering. Kurset holdes av grafisk designer Aina Griffin. Tirsdag 9. oktober har du mulighet til å lære mer om hvordan man kan finne gode bildeløsninger selv med et begrenset budsjett, hvordan tenke bilder i forhold til innhold og sjanger og hvordan å redigere bilder til ditt tidsskrift.

2 dagers fotokurs 14. og 15. juni: Vi inviterer til to dagers fotokurs med Linda Cartridge. Du får opplæring i portrettfotografering, kamerabruk og tekniske muligheter i kameraet og innføring Photoshop.

Denne gangen har vi hele dagen til rådighet og du vil garantert komme hjem med en helt ny innsikt i hvordan nettet fungerer; hva du må tenke på for å få maksimal uttelling av det du legger ut, hvordan du skal legge ut informasjon og tilbud og hvorfor ting fungerer som de gjør. Forrige kurs var en suksess, og deltakerne var mer enn begeistret over hva de fikk ut av det. Spennende, lærerikt og morsomt!

Med Linda Cartridge, lørdag 10. mars

Tidsskriftforeningens faktaark er korte oppskrifter på hvordan man planlegger og/eller utfører forskjellige aktiviteter og oppgaver i forhold til drift av tidsskrift.
Her kan du laste ned og printe ut alle våre faktaark.