Hvordan lykkes bedre på nett og sosiale medier

Om du ikke er på nett, finnes du ikke. Om påstanden er rett, er det avgjørende å ha en funksjonell nettside og å være aktiv på Facebook osv. Hva skal til for å lykkes på sosiale medier og nett, og hvordan få flere til å lese tidsskriftet og at de bestiller abonnement?

 Hvordan skrive for nettsider og sosiale medier.
Hva skal du tenke på når du skriver i de forskjellige kanalene; hva fungerer best hvor.

Hva betyr nettsiden som landingsplass når du kommuniserer på de andre mediene.
Hvor mye tid skal legges ned i nettside kontra Facebook/Twitter og annet?
Hvor bør du ha fokus?

Dirigerer du trafikk til nettsiden, så er det viktig at saker, produkter og tilbud kommer raskt opp.
Det skal være enkelt å finne saker; artikler, nyheter informasjon og det skal være enkelt å tegne abonnement. Hva må til?

Å komme høyt opp på søkemotorer er viktig. Hvordan gjøres det?

 

Tid: 3. desember 2014 kl. 17.00 – 20.00
Sted: Fagpressens lokaler, Akersgt. 43, inng. Lille grensen, 5 etg.
Pris: Kr. 750,-. Bindende påmelding.

PÅMELDING HER

Kursholder: Nina Furu, Webgruppen

Nina Furu har bakgrunn som nettredaktør i flere norske ukeblader og som nettredaktør for portalsatsingen HjemmeNett.  Hun driver i dag Nettredaktørskolen og rådgir en rekke etater og bedrifter omkring web- og intranettkommunikasjon.

Ute nå

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film. 

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.