Hvordan lykkes bedre på nett og sosiale medier

Om du ikke er på nett, finnes du ikke. Om påstanden er rett, er det avgjørende å ha en funksjonell nettside og å være aktiv på Facebook osv. Hva skal til for å lykkes på sosiale medier og nett, og hvordan få flere til å lese tidsskriftet og at de bestiller abonnement?

 Hvordan skrive for nettsider og sosiale medier.
Hva skal du tenke på når du skriver i de forskjellige kanalene; hva fungerer best hvor.

Hva betyr nettsiden som landingsplass når du kommuniserer på de andre mediene.
Hvor mye tid skal legges ned i nettside kontra Facebook/Twitter og annet?
Hvor bør du ha fokus?

Dirigerer du trafikk til nettsiden, så er det viktig at saker, produkter og tilbud kommer raskt opp.
Det skal være enkelt å finne saker; artikler, nyheter informasjon og det skal være enkelt å tegne abonnement. Hva må til?

Å komme høyt opp på søkemotorer er viktig. Hvordan gjøres det?

 

Tid: 3. desember 2014 kl. 17.00 – 20.00
Sted: Fagpressens lokaler, Akersgt. 43, inng. Lille grensen, 5 etg.
Pris: Kr. 750,-. Bindende påmelding.

PÅMELDING HER

Kursholder: Nina Furu, Webgruppen

Nina Furu har bakgrunn som nettredaktør i flere norske ukeblader og som nettredaktør for portalsatsingen HjemmeNett.  Hun driver i dag Nettredaktørskolen og rådgir en rekke etater og bedrifter omkring web- og intranettkommunikasjon.

Ute nå

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Kalender

 

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.