Ingen kunst å dra bra damer!

Eller: Hvordan redusere mannsandelen i norske tidsskrift.
Tid og sted: 17.10. kl. 17.00 – 19.00 (pizza fra kl. 16.30) på kontoret i 4. etg. på Litteraturhuset i Oslo

Det er viktig for meningsmangfoldet og demokratiet at kvinner og menn er like godt representerte som skribenter og redaktører i norske tidsskrifter. Hva kan gjøres for å få det til? Hva må til for å flere kvinner som artikkelforfattere og essayister? Hvordan går du fram? Gode eksempler og diskusjon.

Kursleder: Karianne Bjellås Gilje, tidligere redaktør i Universitetsforlaget og tidsskriftet PROSA, nå dekan ved Kunsthøgskolen i Oslo.

Begrenset med plasser. Gratis for medlemmer av Tidsskriftforeningen. Påmelding her.

Arr: Norsk tidsskriftforening

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern