Ingen kunst å dra bra damer

Eller: Hvordan redusere mannsandelen i norske tidsskrift

Tid og sted: 17.10. kl. 17.00 – 19.00 (pizza fra kl. 16.30) på kontoret i 4. etg. på Litteraturhuset i Oslo

Det er viktig for meningsmangfoldet og demokratiet at kvinner og menn er like godt representerte som skribenter og redaktører i norske tidsskrifter. Hva kan gjøres for å få det til? Hva må til for å få flere kvinner som artikkelforfattere og essayister? Hvordan går du fram? Gode eksempler og diskusjon.

Kursleder: Karianne Bjellås Gilje, tidligere redaktør i Universitetsforlaget og tidsskriftet PROSA, nå dekan ved Kunsthøgskolen i Oslo.

Gratis.

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Marxisme og brødbaking i ein kapitalistisk økonomi. Det ferskeste nummeret av Gnist vil være ekstra spennende for dem som er opptatt av marxistisk teori. Harald Minken har oversatt Bok 2 av Kapitalen og har en artikkel om hvilke nye perspektiv som kommer fram i den boka.

15.00-17.00 17. august 2017

TFs kontor, Litteraturhuset