Innføring i bruk av mobilfoto i tidsskiftproduksjon, på nett og i sosiale medier

Tid: 3. mai 2016 kl.  12.00 – 16.00

Sted: Kjelleren, Litteraturhuset i Oslo
Pris: Gratis for medlemmer av Tidsskriftforeningen, kr. 1000,- for andre

Mobilfotografering brer om seg og stadig flere av pressebildene som tas er mobilfoto. Mobilfoto er tidsbesparende og fotokvaliteten på de beste smarttelefonene holder til magasinbruk. Dette er bra for tidsskriftsproduksjon, nettbruk og i sosiale medier for å skape interesse for ditt tidsskrift og dine artikler. På dette kurset får du en god innføring i mobilfoto, praktisk bruk (ta mobilbilder selv), redigering av bilder på mobilen og sending av bilder til redaksjonen og til sosiale medier.

Vi vil også vise litt om hvordan du kan ta mobilvideo og bruke dette i tidsskiftsproduksjon/til nettbruk.

Krav til utstyr for deltagere:

Smarttelefon (iPhone, Android eller Windows Phone)

Redigeringsprogram for mobilfoto (dette er gratis og deltagerne laster det ned i begynnelsen av kurset)

Godt humør :-)

Kursinstruktør Trond Heggelund
Trond har jobbet over 33 år som journalist og fotograf. Han er daglig leder og partner i i NettCoach.no (http://nettcoach.no) som jobber med journalistikk, foto, lager websider og driver med merkevarebygging på internett for bedrifter, organisasjoner og noen av Norges fremste businessbloggere. Trond har tidligere blandt annet vært telekomredaktør i Computerworld og og nettredaktør i Mobizmag.no

Han blogger også på TrondHeggelund.no (http://trondheggelund.no) og publiserer mange gode bilder som han selv har tatt.

Påmelding her.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern