Kurs i portrettfoto med Morten Krogvold

Morten Krogvold holder kurs i portrettfotografering for Tidsskriftforeningens medlemmer mandag 3. oktober. Dette er en unik mulighet til å lære av en svært dyktig portrettfotograf!

Kursinnhold:

LYS – et portrett er helt avhengig av hvordan lyset brukes

FORM – formen er avgjørende for et godt bilde

FARGER – hvordan vi påvirkes

HISTORIEFORTELLING - hva sier bildet om personen

KOMMUNIKASJON - hvordan koble på den man fotograferer så uttrykket blir interessant

ARBEIDSMETODIKK - hvordan man arbeider i forskjellig typer rom

Ta med det det utstyr du vanligvis bruker, både vanlig kamera og mobilkamera er greit. Har du lyst, kan du ta med to egne bilder til vurdering.

Fullt fokus krever at mobilen skal være slått av både under kurset og i pausene.

Sted: Kjelleren, Litteraturhuset Oslo
Tid: 16.00-21.00
Pris: 750 inkl. enkel servering

Påmelding her. 20 plasser, max 2 personer fra samme tidsskrift.

Morten Krogvold er en av Norges beste fotografer og har hatt over 100 utstillinger på fire kontinenter. Han har utgitt 18 bøker, hatt over 200 workshops i Vågå i Gudbrandsdalen, samt i 18 andre land.  Sto bak 25 portrett-programmer, produsert for NRK; «Ansikt til Ansikt». Var den første fotografen som fikk Norsk Fotografis største utmerkelse; Fotografiprisen. Han har også mottatt Oslo Bys Kunstnerpris, Oslo Bys Kulturpris og er ridder av 1.klasse St Olavs Orden. Morten Krogvold holder også foredrag for næringslivet.

(Foto: Knut Koiwisto)

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern