Lær bilderedigering med designer og bilderedaktør Aina Griffin

Tidsskriftforeningen tilbyr nå et kurs i bilderedigering. Kurset holdes av grafisk designer Aina Griffin. Tirsdag 9. oktober har du mulighet til å lære mer om hvordan man kan finne gode bildeløsninger selv med et begrenset budsjett, hvordan tenke bilder i forhold til innhold og sjanger og hvordan å redigere bilder til ditt tidsskrift.

Kursholder Aina Griffin vant gull i Visuelts prisutdeling for beste redaksjonelle design i 2012, for Bokvennen litterært magasin, som også ble årets norske og nordiske tidsskrift i 2011. For tidsskriftet Personae vant hun sølv i 2010, og juryen begrunnet tildelingen blant annet med ”knallsterk billedregi. Hun har tidligere jobbet med bl.a Fett og Dag og Tid og underviser i redaksjonell design ved Kunsthøgskolen i Bergen.

Kurset starter med servering av pizza i Tidsskriftforeningens lokaler i 4. easje på Litteraturhuset i Oslo kl. 16.30. Deretter foregår kurset i Kverneland i 2. etasje fra kl. 17.00-20.00

For alle våre medlemmer er kurset gratis. Kurset er også åpent for andre interesserte, og koster da kr. 1 000. For at kurset skal gi best mulig utbytte for alle har vi satt et tak på 10 deltakere. Derfor gjelder det å være raskt frempå og melde seg på.

Påmeldingsfristen er 4. oktober. Kurset er støttet av Norsk kulturråd.

Påmeldingsskjema

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern