Lær bilderedigering med designer og bilderedaktør Aina Griffin

Tidsskriftforeningen tilbyr nå et kurs i bilderedigering. Kurset holdes av grafisk designer Aina Griffin. Tirsdag 9. oktober har du mulighet til å lære mer om hvordan man kan finne gode bildeløsninger selv med et begrenset budsjett, hvordan tenke bilder i forhold til innhold og sjanger og hvordan å redigere bilder til ditt tidsskrift.

Kursholder Aina Griffin vant gull i Visuelts prisutdeling for beste redaksjonelle design i 2012, for Bokvennen litterært magasin, som også ble årets norske og nordiske tidsskrift i 2011. For tidsskriftet Personae vant hun sølv i 2010, og juryen begrunnet tildelingen blant annet med ”knallsterk billedregi. Hun har tidligere jobbet med bl.a Fett og Dag og Tid og underviser i redaksjonell design ved Kunsthøgskolen i Bergen.

Kurset starter med servering av pizza i Tidsskriftforeningens lokaler i 4. easje på Litteraturhuset i Oslo kl. 16.30. Deretter foregår kurset i Kverneland i 2. etasje fra kl. 17.00-20.00

For alle våre medlemmer er kurset gratis. Kurset er også åpent for andre interesserte, og koster da kr. 1 000. For at kurset skal gi best mulig utbytte for alle har vi satt et tak på 10 deltakere. Derfor gjelder det å være raskt frempå og melde seg på.

Påmeldingsfristen er 4. oktober. Kurset er støttet av Norsk kulturråd.

Påmeldingsskjema

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern