Markedsføring på Facebook/Smart bruk av sosiale medier

Tid: 14. juni 2016 kl.  12.00 – 16.00

Sted: Kjelleren, Litteraturhuset i Oslo
Pris: Gratis for medlemmer av Tidsskriftforeningen, kr. 1000,- for andre

12.00 – 15.00
Markedsføring på Facebook

Innstillinger og oppsett for en selgende side: Hva slags innstillinger og oppsett er det lurt å ha på din hjemmeside? Sidekonseptet og målgruppen. Tips til coverfoto, profilbilde mm.

Oppdateringer som selger i nyhetsfeeden. Slik lager du oppdateringer som selger og overtaler.

Formatering som synes i nyhetsfeeden. Innholdsformater som fungerer til å drive engasjement

Når leseren blir din beste selger. Hva får en leser til å ønske å dele en sak? Hvilke oppdateringer blir best likt? Hvordan ser du nøkkeltall for dine brukere?

Annonsering på Facebook. Facebook – det første ekte digitale massemediet. Hvordan nå den perfekte målgruppen på minibudsjett? Interessesegmentering og andre målrettingskriterier

15.00 – 16.00
Smart bruk av sosiale medier

Vi ser på noen smarte teknikker om du ønsker å drive salg, markedsføring, informasjon og påvirkning gjennom sosiale medier.

Instagram: Hvordan etablere og vedlikeholde et helstøpt Instagram-konsept
Snapchat: Hvordan kan og bør en markedsfører/påvirker bruke Snapchat?
Twitter som PR-kanal: Hvordan skrive for debatt, retweeting og engasjement

Kursleder :  Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Påmelding her.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern