Nytt kurs 24.8.: Hvordan skrive en god søknad om prosjektstøtte?

Å lage gode prosjekter og skrive gode søknader er viktig for mange tidsskrifter og skribenter. Om du skal søke støtte til små eller store prosjekter gjelder det samme; prosjektet skal være gjennomtenkt og gjennomførbart, og søknaden skal være velformulert.

Vi går gjennom følgende:

• Hvor kan vi søke støtte?
  • Hva skiller ulike støttekilder som Fritt Ord, Kulturrådet og NFF?
  • Hva kan det søkes midler til? Drift, formidling, artikler, kritikk, utgivelser, debatter, kurs m.m.
  • Hvem kan søke/få støtte? Redaksjoner, utgivere, skribenter.
  • Kriterier og muligheter. Hvordan tenker støttegiverne, og hvilke muligheter finnes?
  • Innhold og argumentasjon. Hvorfor skal akkurat dette prosjektet få støtte?
  • Oppsett og budsjett i en søknad. Hvor mye skal du skrive og hvor mange tall må være med?
  • Erfaringsdeling: hva har fungert bra og hva har ikke?

Tid og sted: Torsdag 24. august 2017 kl. 17.00 – 19.30 på Litteraturhuset i Oslo, på tidsskriftkontoret i 4.etg.

Kurslærer: Bente Riise, gen.sekr. i Norsk tidsskriftforening

Vi har 8 plasser, kurset er gratis for medlemmer. Påmelding her.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern