Seminar: Om Kopinor, opphavsrett og spørsmål knyttet til daglig bruk av innhold.

Benytt anledning til få å vite litt mer om opphavsrett, få svar på noen aktuelle spørsmål og bli kjent med Kopinor, forvaltningsorganisasjonen der Tidsskriftforeningen er medlem.

Seminaret inneholder:

• Om Kopinor
  • Om opphavsrett
  • Aktuelle spørsmål i redaksjonenes hverdag
    • Hvem bestemmer hvor teksten kan publiseres?
    • Kan man kutte og redigere fritt i innkjøpte bilder?
    • Hvor mye kan du sitere?

Usikkerhet omkring opphavsrett, ubevisst bruk av tekst og bilder kan føre til ubehagelige overraskelser.  Å være på den sikre siden gjør arbeidet ditt enklere og du kan unngå feil som i verste fall medfører store regninger i etterkant og kanskje også rettssak.

Tid og sted:

Onsdag 5. november kl. 13.00-16.00
Kopinor, Stortingsgata 22, vis-à-vis Nationaltheatret.

Max antall 25 personer
Kurset er gratis for medlemmer av Tidsskriftforeningen.

Påmeldingsskjema her.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern