Søk på stipend og kurs hos Fagpressen

Tidsskriftforeningen og Fagpressen samarbeider på flere områder, og åpner nå også opp for hverandres kurs når det er relevant. På kalenderen står bl.a. kurs i bruk av Google Analytics, videoverksted og annonsesalg

Fagpressens kurs er åpne for Tidsskriftforeningens medlemmer. Pris som oppgitt for medlemmer. Hele kurs-kalenderen og meir informasjon om de ulike kursene finner du her

Stipend for redaktører og utgivere

Vi minner også om at Fagpressen har økt potten for stipender betydelig. Det er kun en utlysning i året, søknadsfrist er 1. februar.

Du kan søke stipend til prosjekter som har relevans i ditt arbeid, og som bidrar til økt kunnskap og kompetanse for det mediet du arbeider i eller for. Prosjektene skal som hovedregel være planlagt framover i tid. Fondsstyrene har myndighet til å avgjøre om det mulig å innvilge stipend til allerede gjennomførte prosjekter.

Søknadsskjema og mer informasjon her: XXXXX

Redaktører søker stipend fra Redaktørfondet, som har disse vedtektene.

Utgivere, journalister og markedsmedarbeidere søker stipend fra Utgiverfondet, som har disse vedtektene.

Fagpressens stipender er søkbare for alle rettighetshavere, både medlemmer og ikke-medlemmer. Det vil si at medlemmer i TF kan søke på begge disse stipendpottene.

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern