Kurs og aktiviteter første halvår 2021

Hvilke rettigheter har dine artikkelforfattere før og etter artikkelen er publisert? Hvordan kan du bruke artikkelen i ditt tidsskrift, og er det forskjell på digital og trykket utgivelse? På dette redaktørtreffet ønsker vi å se nærmere på hvilke avtaler som brukes mellom tidsskrift og forfatter i dag, om de er dekkende for tiden fremover, og om det er behov for felles tiltak for å etablere eller etablere avtaler.

Innleder: Nils Lahlum, nestleder i Norsk tidsskriftforening og redaksjonsleder for tidsskrift og åpen tilgang i Universitetsforlaget
Nana Rise-Lynum, redaktør Norsk Barneblad

Tid: 14.00 -15.30 Siste halvtimen er til spørsmål
Sted: På Zoom 7. april 2021
Påmelding her

Når du vet hvor du skal, hvorfor du skal dit og hva som må til for å komme dit, vil du kunne spare mye tid og energi som ellers ville ha gått på retningsløse diskusjoner, feilsatsinger og usikkerhet om tidsskriftets mål og mening.

Vi får en introduksjon til en anerkjent metode for etablering og iverksetting av et strategisk rammeverk. Dette skal gjøre tidsskriftet ditt i bedre stand til å ta de riktige valgene, enten det gjelder økonomi, innhold, sammensetning av redaksjon, markedsføring eller annet. Vi bruker mye av tiden på å se på de utfordringene dere står overfor i dag, og hvordan etableringen av et strategisk rammeverk kan hjelpe dere på veien til å løse disse.

Tid: 14.00 -15.30 Siste halvtimen er til spørsmål
Sted: På Zoom 5. mai 2021
Påmelding her

Tidsskriftforeningens faktaark er korte oppskrifter på hvordan man planlegger og/eller utfører forskjellige aktiviteter og oppgaver i forhold til drift av tidsskrift.
Her kan du laste ned og printe ut alle våre faktaark.