Norden

FDK blev stiftet i 1993 og fungerer som interesseorganisation for henved 100 kulturtidsskrifter, der udkommer i Danmark, Færøerne og Grønland.

FSK, Föreningen för Sveriges kulturtidskrifter, organiserar ungefär hundratrettio av landets kulturtidskrifter. De når en bra bit över hundratusen läsare.

Kultur-, opinions- och vetenskapstidskrifternas förbund Kultti rf är takorganisation för tidskrifterna i Finland. Kultti verkar för att förbättra tidskrifternas situation i Finland genom lobbning och utbildning.

I 1870 fantes det omtrent 100 000 griser i Norge. I dag slakter vi 1,7 millioner griser hvert år. Nå hører vi om et voksende ubehag knyttet til denne produksjonen – selv næringen snakker om «stor etterspørselsrisiko». Og dyrevernere at dersom forbrukere visste mer om hvordan grisen blir mat, så ville maten smakt annerledes.