Kultti

Kultur-, opinions- och vetenskapstidskrifternas förbund Kultti rf är takorganisation för tidskrifterna i Finland. Kultti verkar för att förbättra tidskrifternas situation i Finland genom lobbning och utbildning.

Kultti fungerar som sakkunnig i t.ex. skatteärenden och upphovsrättsliga frågor. Kultti representerar tidskrifterna i nordiska och internationella sammanhang.

Kultti informerar, ordnar kurser och verkar för att befrämja tidskrifternas spridning genom olika kampanjer. Kultti arrangerar seminarier samt deltar i bokmässor och andra evenemang tillsammans med tidskrifterna. Kultti följer med utvecklingen i branschen och bevakar sina medlemmars intressen på landets båda språk, finska och svenska.

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.