Nyhetsarkiv

Her ligger alle redaksjonelle saker fortløpende. Alle saker har hatt en periode på forsiden.

Norsk kritikerlag har indeksregulert sine veiledende satser for kritikk.

Vi inviterer til den første konferansen for de nordiske tidsskriftforeningene. Mål for konferansen er mer samarbeid mellom redaktører og tidsskrifter i Norden. Vi har mange felles interesser; både bevaring av nordiske språk, digitale utfordringer, økonomi og støtte fra de respektive lands kulturbudsjetter og institusjoner.

Program legges ut etterhvert, påmelding kan gjøres nå.

Arkitektur N er kåret til Årets til Årets tidsskrift 2019, Jazznytt får pris for språk og formidling og Periskop får pris for å skape et viktig offentlig rom for kritikk.

Kven får meir og kven får mindre? Kan ein søke på fleirårig produksjonsstøtte? Forsvinn innkjøpsordninga? Blir det meir til kritikk? Kva med prosjekt og arrangement? Får vi endeleg det tidsskriftløftet vi har bedt om så lenge?

Kulturrådet ved Rolf Engelsen og Hilde Fossanger legg fram den nye modellen. Spørsmål og diskusjon etterpå.

Å lage gode prosjekter og skrive gode søknader er viktig for mange tidsskrifter og skribenter. Om du skal søke støtte til små eller store prosjekter gjelder det samme; prosjektet skal være gjennomtenkt og gjennomførbart, og søknaden skal være velformulert.

Ny ordning for tidsskrift og kritikk – møte og søknadsveiledning mandag 19. august. Kl. 10:00 – 12:00  i Mølleparken 2 i Oslo

I anledning ny ordning og nytt skjema, inviterer Kulturrådet til søknadsveiledning i våre lokaler. Ansvarlige saksbehandlere vil sammen med kolleger fra seksjon for søknadsforvaltning svare på spørsmål og gå gjennom søknadsskjema.

Har ditt tidsskrift utmerket seg på noen måte; skapt furore i offentligheten,lagt om til et fantastisk design, klekket ut noe nytt eller rett og slett levert særdeles bra i året som har gått?

Da bør du melde deg på i år, innsendingsfristen er 20. januar 2020.