13.00 Åpning av Tidsskriftdagen 2018: Ytringsfrihetens pris

v/Nancy Herz, samfunnsdebattant og forfatter

Folk hetses og trakasseres i kommentarfelt og på sosiale medier, kvinner mottar seksuell sjikane, ingen går fri. Hva kan vi gjøre for å skape trygghet for alle de som ikke tør være med, men som egentlig har lyst? Hvordan skape et debattklima som inkluderer alle og som ikke forurenses at hat og hets. Når er nok nok – og hva må til? Nancy Herz har erfaring som samfunnsdebattant og hatobjekt, og har mye på hjertet.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.