17.00-17.30 Fra lokalt fokus til nasjonal debatt

Psykologtidsskriftets reportasjeserie fikk form det samme året som kulturminister Trine Skei Grande snakket varmt om viktigheten av at politikere i små og store kommuner skal ses i kortene, at hun ikke ville ha blindsoner i mediekartet. Psykologtidsskriftets viser hvordan tidsskriftene kan bidra til å belyse det lokale på et vis som også er viktig for den nasjonale debatten.

Fullstendig beskrivelse og påmeldingsmulighet finner du i programmet.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.