Årets tidsskrift 2016 - meld deg på!

Det er klart for kåring av Årets tidsskrift 2016 og heder og ære til dyktige redaksjoner!

Viktige endringer
De viktigste endringene er at det kan oppnås hederlig omtale for spesifikke områder:
Språk og formidling
Faglig formidling og evne til å nå egen målgruppe
Design og layout

I tillegg kan det gis pris i  «Åpen klasse» .

Påmelding innen fredag 19. februar
Tidsskriftene melder på seg på selv til Årets tidsskrift og/eller Åpen klasse. Hederlige omtaler vil gis på bakgrunn av juryens bedømming.

Tidsskrifter som har mottatt pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Frist for påmelding og innsending fredag  19. februar 2016. Søknaden sendes inn elektronisk ved å benytte  dette søknadsskjemaet. Fullstendige kriterier og praktisk informasjon finnes  her.

De siste TRE utgivelsene fra 2015-årgangen sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.