Årets tidsskrift 2016 - meld deg på!

Det er klart for kåring av Årets tidsskrift 2016 og heder og ære til dyktige redaksjoner!

Viktige endringer
De viktigste endringene er at det kan oppnås hederlig omtale for spesifikke områder:
Språk og formidling
Faglig formidling og evne til å nå egen målgruppe
Design og layout

I tillegg kan det gis pris i  «Åpen klasse» .

Påmelding innen fredag 19. februar
Tidsskriftene melder på seg på selv til Årets tidsskrift og/eller Åpen klasse. Hederlige omtaler vil gis på bakgrunn av juryens bedømming.

Tidsskrifter som har mottatt pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Frist for påmelding og innsending fredag  19. februar 2016. Søknaden sendes inn elektronisk ved å benytte  dette søknadsskjemaet. Fullstendige kriterier og praktisk informasjon finnes  her.

De siste TRE utgivelsene fra 2015-årgangen sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).