26th European Meeting of Cultural Journals held in Italy

The new European debate on laws, borders and human rights was the subject of this year's Eurozine conference, held in Conversano from 3 to 6 October, and co-organized by La Fondazione Giuseppe Di Vagno and Eurozine partner journal "Lettera internazionale". The conference gathered over 100 editors and intellectuals from all over Europe.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.