Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2639, Objekt-ID: 3298

A narrative of strength and resilience

"openDemocracy" discerns a crisis of liberal democracy, not migration, in central Europe; "Blätter" suspects Germany could easily have prepared better for the refugee crisis; "Ord&Bild" hangs out with Sweden's black diaspora; "Poeteka" traverses the literary landscape that World War I left in its wake; "Mute" traces gender relations back to the introduction of synthetic silk stockings; "Mittelweg 36" grasps what it means to mark the end of an era; "Kulturos barai" contemplates Facebook's Finlandization of human friendship; "NAQD" traces the fortunes of women's history in the Maghreb; and "New Humanist" analyses the devotion of the tennis fan.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!