Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2639, Objekt-ID: 3298

A narrative of strength and resilience

"openDemocracy" discerns a crisis of liberal democracy, not migration, in central Europe; "Blätter" suspects Germany could easily have prepared better for the refugee crisis; "Ord&Bild" hangs out with Sweden's black diaspora; "Poeteka" traverses the literary landscape that World War I left in its wake; "Mute" traces gender relations back to the introduction of synthetic silk stockings; "Mittelweg 36" grasps what it means to mark the end of an era; "Kulturos barai" contemplates Facebook's Finlandization of human friendship; "NAQD" traces the fortunes of women's history in the Maghreb; and "New Humanist" analyses the devotion of the tennis fan.

Nummer 1 2019, har artikler om sosial reproduksjon, sjukehuskamp og pensjon, abortdebatt og et reisebrev fra markeringen av 100-årsdagen for mordet på Rosa Luxemburg i Berlin.

Nyheter fra Eurozine