A uniquely soporific streak

"Sarajevo Notebook" remembers the siege obliquely; "Merkur" plumbs the depths of tedium; "Dublin Review of Books" re-assesses the right to know; "Free Speech Debate" defends the losers of Olympic IP law; "Roots" returns to a perennial question; "Polar" syllogizes cities; "Osteuropa" asks what Russkiy Mir is up to; "Blätter" rises to the global-social challenge; "Krytyka Polityczna" talks to artists with some crazy ideas that might just work.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine