All about the beautiful game

"Dublin Review of Books" says the World Cup is no game-changer for Brazil; "Blätter" still believe in football's utopian potential; "Schweizer Monat" speaks to FIFA president Sepp Blatter; "Kulturos barai" bets the coming global energy crisis will wake everyone up again; "Varlik" marks the anniversary of the Gezi protests; "Springerin" stands up for the artist battling with censorship; "Revista Crítica" sees the Brazilian middle class claim its dignity; in "Samtiden", Dag Solstad expresses his dislike of much contemporary European literature; "Host" fears the Czech literary classic is going pop; and "Krytyka Polityczna" compares Indian and Polish democracies.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).