Back to Yalta?

International instability seems to increase with every passing day of the Ukrainian crisis, ushering in a new era of international relations. Slamming Russian studies scholar Stephen Cohen for misrepresenting the crisis, Nikolay Koposov urges the West to devise a completely new way of dealing with Russia.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.