Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2850, Objekt-ID: 3516

Cologne: The second assault on women

The main issue surrounding the ugly events on New Year's Eve in Cologne soon turned out not to be the assault of women per se, but the fact that perpetrators were, in police parlance, of "Arab and north-African appearance". However, writes Slavenka Drakulic, it may well be that the tears of the women in Cologne that night bring bigger changes to Germany and Europe than anyone could have anticipated, least of all the women themselves.

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.