Creating a space for debate

Cultural journals have long facilitated a level of intellectual exchange indispensable to societies that put stock in democratic and cosmopolitan spirit. And, as ongoing crisis overshadows the upcoming Europeanelections and the European integration project risks being reduced to the task of reaching formal economic goals, the contribution of cultural journals to a European public sphere is more important than ever.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).