Erdogan Style

"openDemocracy" focuses on the eruption of protest in Turkey; "New Humanist" slams multiculturalists for their complacency while "Soundings" sees multiculturalism flourish in Britain; "Blätter" suggests that the winners should be made to pay; "Osteuropa" discerns in Orbán and Putin the negation of 1989; "Springerin" shines a spotlight on the affinity of art and process; "Merkur" is amused by the rise and foreseeable fall of International Art English; "Dziejaslou" travels to Sweden; and "Letras Libres" talks to a fuming and culturally conservative Marc Fumaroli about money and culture.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.