Erdogan Style

"openDemocracy" focuses on the eruption of protest in Turkey; "New Humanist" slams multiculturalists for their complacency while "Soundings" sees multiculturalism flourish in Britain; "Blätter" suggests that the winners should be made to pay; "Osteuropa" discerns in Orbán and Putin the negation of 1989; "Springerin" shines a spotlight on the affinity of art and process; "Merkur" is amused by the rise and foreseeable fall of International Art English; "Dziejaslou" travels to Sweden; and "Letras Libres" talks to a fuming and culturally conservative Marc Fumaroli about money and culture.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.