Europe in the trap

Claus Offe opts for democracy over "TINA" logic ("there is no alternative") -- for it is precisely this logic that leads to the failure of politics in providing the electorate with choices. And therein lies the trap. So for all the flaws of the monetary union, only more solidarity and more democracy can rescue the Eurozone from the brink of collapse.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.