Goodbye Gutenberg Galaxy!

"openDemocracy" draws lessons from social movements in Bosnia and Italy; "Mute" embraces digital solidarity; "Schweizer Monat" holds a crisis session with David Runciman; "Esprit" confronts corruption's omnipresence; "Glänta" watches the reader turn the tables at the literary carnival; "Letras Libres" speaks to American poet Robert Hass; "Mittelweg 36" examines how media filters German memory; "Revolver Revue" uncovers unpublished poetic prose after Auschwitz; "Arena" anticipates continued growth on the Swedish far-right; and "La Revue nouvelle" surveys human rights in austerity Belgium.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine