Goodbye Gutenberg Galaxy!

"openDemocracy" draws lessons from social movements in Bosnia and Italy; "Mute" embraces digital solidarity; "Schweizer Monat" holds a crisis session with David Runciman; "Esprit" confronts corruption's omnipresence; "Glänta" watches the reader turn the tables at the literary carnival; "Letras Libres" speaks to American poet Robert Hass; "Mittelweg 36" examines how media filters German memory; "Revolver Revue" uncovers unpublished poetic prose after Auschwitz; "Arena" anticipates continued growth on the Swedish far-right; and "La Revue nouvelle" surveys human rights in austerity Belgium.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).