Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2562, Objekt-ID: 3059

How women survived post-communism (and didn't laugh)

The situation for women in societies caught up in the post-'89 transition is complicated, notes Slavenka Drakulic. On the one hand, they now stand to lose rights that were, at least formally, established during the communist regime. On the other, women's position in society has been undermined everywhere in Europe – in East and West alike. The financial crisis has struck hard, and – as so often – women have been struck harder.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).