Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2592, Objekt-ID: 3140

Howl

The works of Somalian-born activist and writer Ayaan Hirsi Ali show that the civilizational jump is incompatible with clan ethics, writes Oksana Forostyna of "Krytyka" (Ukraine). And given that Somalia is already a synonym for "failed state", time is of the essence in solving the Ukraine crisis.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.