Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2692, Objekt-ID: 3351

If the borders were porous

"Index on Censorship" compares yesterday's spies with those in the new machines; "Krytyka Polityczna" speaks to Seyla Benhabib; "Kultura Liberalna" detects Soviet heritage in CEE responses to refugee crisis; "Krytyka" reassesses the Europe of rules and the Europe of values; "Fronesis" returns to the origins of the family; "Dziejaslou" tracks down an opposition presidential candidate in Belarus; "Varlik" considers September a troubled month in Turkish history; "Varlik" considers September a troubled month in Turkish history; and "Revista Crítica" critiques progress without development in the Amazon.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!