Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2559, Objekt-ID: 3056

In lieu of political Islam

"New Humanist" notes that Arab atheists are becoming more visible; "Esprit" prints the new postface to Olivier Roy's "The Failure of Political Islam"; "pARTisan" explores Minsk's museum landscape; "Multitudes" tries to understand today's urban terrorism; "Rigas Laiks" explains that power is best represented when hidden; "A2" profiles prophet of the post-capitalist apocalypse Egon Bondy; "Merkur" asks whether the university is still good for intellectual life or just excellence; "Razpotja" appeals to the youth of today to build bridges; and "Arena" reads the latest precariat prose.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!