Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2559, Objekt-ID: 3056

In lieu of political Islam

"New Humanist" notes that Arab atheists are becoming more visible; "Esprit" prints the new postface to Olivier Roy's "The Failure of Political Islam"; "pARTisan" explores Minsk's museum landscape; "Multitudes" tries to understand today's urban terrorism; "Rigas Laiks" explains that power is best represented when hidden; "A2" profiles prophet of the post-capitalist apocalypse Egon Bondy; "Merkur" asks whether the university is still good for intellectual life or just excellence; "Razpotja" appeals to the youth of today to build bridges; and "Arena" reads the latest precariat prose.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine