It's back to the future for Eurasia

"New Eastern Europe" notes the coming of age of an interconnected generation; "La Revue nouvelle" disentangles the clash of interests behind the scenes of Euromaidan; "Soundings" contrasts yesterday's cultural bricolage with today's neoliberal culture; "Lettera internazionale" claims the decline of the West is on hold; "Magyar Lettre" imagines not a Fortress Europe but a continent open to other continents; "Multitudes" reviews attitudes towards African art and modern China; "Host" digests the last 50 years of literature and politics; "L'Espill" makes the case for Catalan literature as one among many European literatures; "Kulturos barai" takes a transatlantic perspective on big stories from small countries; "Nova Istra" remembers Mirko Kovac; "Sodobnost" talks about dance; and in "Syn og Segn" Jon Fosse says Catholic mass makes for better theatre.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.