Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2599, Objekt-ID: 3174

Life after debt

"openDemocracy" demands transnational community, not post-democracy; "Intellectum" throws out literary convention as Greek crisis goes from bad to worse again; "Res Publica Nowa" considers the imperial roots of European politics; "Blätter" discerns a case of colonial amnesia in Berlin; "Kultura Liberalna" reimagines Poland in an age of trans-continental migration; "Revue Projet" asks whether France's social welfare system needs repairing or rebuilding; "Glänta" goes in search of the post-traumatic subject; and "Mittelweg 36" replays the Vietnam war in films by Jean-Luc Godard and Chris Marker.

Nummer 1 2019, har artikler om sosial reproduksjon, sjukehuskamp og pensjon, abortdebatt og et reisebrev fra markeringen av 100-årsdagen for mordet på Rosa Luxemburg i Berlin.

Nyheter fra Eurozine