Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2875, Objekt-ID: 3543

Milking the EU cash cow

"Dublin Review of Books" says contagion of nationalism and xenophobia not restricted to central Europe; "Kultura Liberalna" speaks to Wolfgang Streeck about the future of the European peace project; in "openDemocracy", Cas Mudde considers EU sanctions against both Poland and Hungary; "Esprit" looks at how violence spreads in a globalized world; "Res Publica Nowa" analyses banker's madness; "Kulturos barai" sees straight through the misleading trade-off between security and freedom; "L'Homme" revisits gendered images in Cold War visual culture; and "Genero" looks to playwrights Oliver Frljic and Dino Mustafic for an antidote to Yugonostalgia.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.