More information, less sense

"Lettera internazionale" visits Europe outside Europe; "New Eastern Europe" asks if Russia can really change; "Osteuropa" reassesses 1812; "Krytyka" says the coloured revolutions of the future will be different; "Schweizer Monat" proposes Switzerland as a model for the EU; "Dialogi" claims the people did not benefit from Slovenian independence; "Akadeemia" celebrates 95 years of Estonia; and "Multitudes" warns of the dangers of semiocapitalism.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.