New fascisms coated with sugar

"openDemocracy" demands substantive democracy's total transformation after the EU elections; "Esprit" discovers in political bricolage the salvation of Europe; "Schweizer Monat" dives into the parallel world of data; "New Humanist" argues that WWI was just as much about British imperialism as German militarism; "Kultura Liberalna" tries to read Vladimir Putin's mind; "Letras Libres" looks forward to the premier of Mario Vargas Llosa's new play; "Critique and Humanism" observes the transformation of Sofia after a year of protest; "Multitudes" probes forms of collectivity old and new; "Akadeemia" assesses Estonia's ten years of EU membership; and "Dialogi" says a film critic without a film festival is no film critic.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.