Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2513, Objekt-ID: 2971

Of punks and dumpster divers

"Wespennest" discovers a wealth of high-end subject matter in junk; "Critique and Humanism" samples eastern European youth cultures; "dérive" has the latest on speculative urbanism from Belgrade Waterfront; "Osteuropa" discerns a torn country in Ukraine; "Dilema veche" recalls the discovery of civil society in Romania; "Akadeemia" reveals a productive affinity between the unnatural and cultural theory; "Free Speech Debate" asks, can a book be too dangerous for the public? and "Sodobnost" proves that literature cannot be contained, stopped or rationed.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).