Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2903, Objekt-ID: 3574

On the explosion of digital devices

"Revue Projet" says climate justice remains within reach; "Razpotja" studies the anthropology of local responses to global changes; "Blätter" insists that an open Europe can succeed if states are strong; "Free Speech Debate" says no one should feel the need to censor themselves; "Varlik" considers the fates of Can Dündar and Erdem Gül; "Mittelweg 36" keeps tabs on the avant-garde of digital capitalism; "Vagant" finds itself between a superabundance of data and a swarm of insects; and "Springerin" critiques the new materiality of today's hi-tech culture.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.