Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2903, Objekt-ID: 3574

On the explosion of digital devices

"Revue Projet" says climate justice remains within reach; "Razpotja" studies the anthropology of local responses to global changes; "Blätter" insists that an open Europe can succeed if states are strong; "Free Speech Debate" says no one should feel the need to censor themselves; "Varlik" considers the fates of Can Dündar and Erdem Gül; "Mittelweg 36" keeps tabs on the avant-garde of digital capitalism; "Vagant" finds itself between a superabundance of data and a swarm of insects; and "Springerin" critiques the new materiality of today's hi-tech culture.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!