"Razpotja" considers the spectres of dictatorship haunting Europe; "Mittelweg 36" examines past and present commitments to democracy; "Blätter" asks if the post-Brexit era spells the beginning of the end for Europe; "Multitudes" anticipates a universal basic income for all; "Krytyka" sees a historical opportunity for Ukrainian politics; "RozRazil" investigates the plurality of meanings embodied in the nation; "Letras Libres" reflects on the rise of speciesism; "Kulturos barai" senses that under conditions of austerity, extremism becomes a norm; and "Vikerkaar" confronts the shock of the Anthropocene.

Ute nå

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film. 

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.